آدامس و شکلات با طعم الکل! . . .
معاون امور فرهنگی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان نسبت به مصرف برخی شکلاتها و آدامسها هشدار داد.
ابوالفضل باب الحوائجی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه همدان، اظهارکرد: مصرف برخی آدامسها و شکلاتها که پروانه استاندارد نداشته و ترکیبات نامشخصی دارند، زمینه ساز اعتیاد هستند.
وی افزود: برخی شکلاتها و آدامسها درصد الکل بیشتری دارند و نشاط آور هستند همچنین ممکن است در برخی فروشگاهها در دسترس جوانان قرار گیرد، بنابراین باید نسبت به مصرف این مواد، خانوادهها حساسیت نشان دهند.
باب الحوائجی تصریح کرد: ممکن است فروشندگان از مخدر بودن این مواد بیاطلاع باشند اما زمانی که تنها جوانان به خوردن این نوع شکلات و آدامسها تمایل دارند، باید شک کرد.
وی با بیان اینکه این مواد ممکن است 15 تا 30 درصد الکل داشته باشد، گفت: استفاده از موادی مانند آرسنیک و ترکیباتی از این قبیل در قالب شکلات و آدامس خطرناک است و بعد از مدتی فرد برای رفع نیاز بدنش به صورت مستقیم به مخدر روی میآورد.
منبع: ایسنا

این سـایت به هدف ارایه تجربیات درمان تدریجی اعتیـاد، ارایه مقـالات علمـی و سایر مطالب مختلف شکل گرفته است این سایت به شخص خـاصی تعلق ندارد و شما هم می توانید در بخش زیر با پذیرفتن قـوانین سـایت عضوی از نویسندگـان ما باشیـد و اخبار و مقالات خود را ارسال و با نام خود در سایت قرار دهید . . .